Sunday, November 27, 2011

MaMa, Nak AiR Tae KwanDo.....

salam blogger,

Entry ini adalah yg pertama di tahun baru Hijrah 1433.. Slmt menyambut Tahun Baru Hijrah kwn2....

Tajuk entry kat atas tu adalah permintaan anak dara aku, Husna.... Kisah bermula di suatu tengahari yg agak panas... (cam ayat novel x?... hehehe).. Aku singgah kat stesen minyak esso yg menjadi 'pojaan hatiku' sbb setiap kali nak isi minyak ke beli roti ke beli air ke mmg aku pilih stesen minyak nie.... Tengahari tu aku nak ambik duit kat atm maybank yg tersedia kat esso nie, Husna pesan suruh beli air....

Husna : Belikn akak air bleh x?

Mama : Bleh je... akak nak air apa?

Husna : Akak nak air Tae kwan do la mama.....

Mama : Gulp...... Air tae kwan do?????? Air apa tu??

Husna: Alah, kotaknya warna hijau tu....

Oleh kerana mls nak pikir pjg, aku pun ajak la sekali dia masuk dlm esso punye kedai.... (Aku jarang2 bwk husna masuk sekali sbb dr nak ambik duit je kang mcm2 plak yang dia nak)...Pas dia pun tunjuk la air tae kwan do tu.... Bila aku tgok air tu rasa cam aku nak gelak guling2 dlm esso tu... Tgok la air tae kwando husna kat bwh nie......

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(Air kundur a.k.a air tae kwan do tp biasanya beli yg dlm kotak)

p/s : Macam2 hal anak2 nie... hehehehehe.....



No comments:

Post a Comment