Friday, October 9, 2009

CERITA2 SYAWAL 2009

Babah, Mama, Husna n Haqq



Gambar 1 family


(Husna sorang je yg x ikut warna tema raya tahun nie)





Nak gi marhaban



Salam semua....
Cerita nie tentang raya tahun 2009, aku n my family.... Raya pertama tu aku masih dlm pntg tp ttp nak bergaya n beraya... (Baju hitam kat atas tu la yg aku melaram)... Smpt gak aku ikut diaorg g beraya2 ke umah sedara mara.. Pas2, raya kedua smp raya ke 5 duduk la aku kat umah tunggu org dtg je.. (Baju raya husna pun x abis pakai tahun nie,sbb dia pun duduk umah dgn mamanya).. Perasaan nak berjln tu mmg menggebu2.. Al-maklumlah dah lbh 30 hari duk umah je.. Klu kluar pun g klinik bwk bby check itu, ini..
Hari raya ke 6 tu aku sepatutnya dah abis pntg n nak blk beraya umah mak mentua.. Ingatkn nak g umah opah n umah pak cik skali. Jd, ptg raya ke5 tu bertungkus lumus la mak menyediakan apa yg patut nak bwk g umah besan.. Mak plak krg sihat, maka hubby aku ambik alih la tugas2 kat dapur dgn biras dia (iwan la sapa lg)... Ntah kat mana silapnya, hubby aku kena sakit belakang yg sgt teruk... Smp nak bgun pun susah... (Dasyat2)..
Akhirnya aku blk gak ke umah mentua tp x g la umah opah n pakcik aku tu... Kat sana pun aku suruh hubby aku rest je byk2.. Bila hubby aku dah ok, aku pun blk ke umah aku yg dah lama aku tinggalkan. (aku abiskan pntg kat umah mak).. Ingatkn nak ajak hubby aku beraya2 sbb dia masih cuti lg, tp nmpknya hajat aku x kesampaian... Husna plak demam, batuk n selsema... Apa nak dikata.. sakit2 nie bkn kita minta... Ye tak??
Skrg nie bila Husna dah ok skit open house dah byk hubby aku plak dah keje... Hubby aku keje 8 pg - 8 mlm.. Jd la aku suri rumah tangga sepenuh masa utk sementara waktu... Skrg aku tau perasaan wanita2 yg duk umah 24 jam.. Dah la keje umah x abis2, tgok kerenah anak2 spjg masa, mcm aku nie xde kwn bersembang, semuanya buat aku agak2 mcm stress sikit... (mgkn sbb aku biasa bekerja).. Lg2 bila Husna asyik tgok cite kartun je.. Lg stress.. Hihihihi... (Tgok tv pun berebut dgn anak)... Nie yg buatkan aku x sbr nak berkerja.. Nak cerita2, sembang2 n mengumpat dgn kwn2.. (mengumpat tu skali skala je).. Hehehehe....
Wlu apa pun yg terjadi hari raya 2009 x kan aku lupa smp bila2.. Mudah2an dipanjangkan usiaku, suamiku, anak2ku dan kaum keluargaku serta dimurahkan rezeki dan di berikan kesihatan oleh Allah S.W.T, dpt la kita beraya bersama2 lg tahun dpn... (puasa tahun nie x ganti lg dah cite psl raya tahun dpn... Kekekekeke...) Amin...

No comments:

Post a Comment