Thursday, December 8, 2011

"OMbaK RiNdu" tp JiWa TiDaK beRomBak




salam blogger,


Buat masa ini semuaa org sdg berpusu2 ke panggung wyg psl penangan cite ombak rindu.... Kutipannya nmpknya sgt lumayan.. Baru 6 hari dah cecah RM5.2 juta...


Aku pun dah tgok gak mlm isnin, 5.12.2011 aritu... Pegi dgn jiran sebelah umah aku n anak2 aku... Aku gi tgok kat cinema Today's ulu tiram jek... Punye la penuh panggung tu.. X penah2 aku pegi panggung wyg hari berkerja, panggung penuh ngan org... aku dpt tempat duduk no. 3 dr depan... Mendongaknya aku nengok skrin tu, smp sakit2 tengkuk aku......


Pelakon2nya mmg la yg best2 n tmpt diaorg berlakon nmpk cantik je skrin tu.... komen kwn2 yg aku baca dlm facebook semua kata best n diaorg nangis2 tgok cite nie... Tapi MALANG bg aku sbb aku x dpt rasa apa yg org lain rasa... Aku x rasa nak nangis, x rasa sedih pun, rasa mcm x puas je tgok cite tu.... huhuhu


Komen Kakak Chinta a.k.a adik aku, mgkn sbb aku dtg bwk anak2 n melayan karenah anak2 buat aku hilang feel.. masalahnya dr awal cerita aku dah X dpt "feel" tu sdgkn pd awalnya anak2 aku mmg sgt sopan sbb sibuk melayan pop corn... hehehehe... Dah hujung2 filem jek diaorg buat aksi skit sbb dah boring melayan ombak rindu tu....


Tp ada sikit adegan yg agak melucukn... Masa babak hariz nak melanggan izzah buat pertama kali, tauke kelab tu (ntah apa nama dia dah lupa la) ada sebut dialog "aku ada ayam kampung dara utk kau hariz"... Husna dgn kuatnya tya kat mr hubby soalan.... "babah, nape izzah jd ayam?? Mr Hubby diam je x tau nak jwb cam mana.. Bkn aku sorang je yg dengar, tp org2 barisan belakang pun dgr n diaorg gelakkn Husna... hahahahha.....


Smp skrg dlm hati aku nie masih ada perasaan x puas hati... n aku rasa aku nak tgok sekali lg n kali nie aku x nak bwk askar 2 org tu.... hehehehhe (tp boleh ke????)




p/s: sgt lomantik itu alon ajis.... hihihihi.....



2 comments:

  1. salam...first time jenguk blok akak ni...sangat sokongla dgn review mu ini...mmg tak sampai la watak2 dalam ini citer...mungkin bagi pecinta seni macam kita ni, yg dapat menilai tahap citer ni...bukan macam itu kakak chinta....hahahha....marah la ko sya...hahha
    pelakon perempuan dalam citer ni rasanyer belum tahap dewa lagi...maya karin dengan watak kampung tapi pan asian... lisa surihani nak jadik jahat tapi memek muka pun mcm dibuat2...mmg tak feel...
    aaron aziz mmg hebatla takleh dinafikan, bront pun bagus....
    dengan nampak mic kat blkg baju izzah, dengan ada budak kat belakang masa kat laut tu...apa pun takbleh la ...hahha..
    nampak gaya mmg kene tgk lagi skali la...jom kakak chinta kita layan cd pulok!

    ReplyDelete
  2. salam azida,
    akhirnya ada gak org yg sokong pndgn akak nie... mmg betul2 akak x dpt apa feel masa tgok movie tu...
    rasa2nya maya karin mmg x berapa sesuai sbb rupa dia n kalau dlm novel tu izzah baru lps sekolah, umur lebih krg 18 - 20 tahun...
    Lisa surihani x cukup gedik la utk watak mila tu....
    MMg frust la tgok ombak rindu kali pertama... tapi mana tau tgok kali kedua smp plak feel dia... hehehe
    kakak chinta- jom lyn ombak rindu lg....

    ReplyDelete